6.-9. klasse

Udskolingen på Lisbjergskolen er fra 6. til 9. klasse. Alle årgange har tre primære voksne, som følger årgangen og eleverne tæt.

• Læs op

Indhold

Vi bestræber os på at være tæt på eleverne og fastholder gode traditioner som fællessamlinger, bespisningsordningen (hvor elever og lærere spiser sammen i bedste efterskolemanér), Det Kreative Speciale samt Hollandsturen på 8. årgang.

Lisbjergskolen er officiel iMoow!-skole, og i udskolingen prioriterer vi bevægelsen i undervisningen.

I udskolingen lader vi eleverne få medbestemmelse og medansvar, og har man en god idé og viljen til at forfølge denne idé, så kan alt lade sig gøre – eksempelvis den årlige Prom-fest, som er udviklet og arrangeret af elever.

Din rolle som forælder til et barn i udskolingen

I 6.-9. klasse består din rolle som forælder blandt andet i at understrege over for dit barn, at skolegangen ikke kører af sig selv. Det kan være udfordrende i en tid, hvor dit barn måske er skoletræt eller mest optaget af de ting, der foregår uden for skolen med venner, kærester og fritidsinteresser. Det lyder banalt, men husk fortsat at tale med dit barn om skolen. Teenagere har også brug for den daglige samtale om stort og småt i forhold til skolen. En forælder, der viser interesse og lever sig ind i barnets situation, er en solid støtte i disse år.

Sidst opdateret: 21. november 2023